MEnu

Menu rozwijane dostarczyły profilki

czwartek, 3 grudnia 2015

Jak odróżnić prawdziwy miód od podróbki? 5 wskazówek

Sezon miodowy w pełni! Z pewnością każdy słyszał o właściwościach leczniczych miodu. Jednak kupienie prawdziwego miodu staje się coraz trudniejsze, bo nawet pszczelarze w pasiekach mieszają go ze sztucznym. Jeżeli chcemy kupić naturalny miód, ale nie mamy pewności z jakiego źródła pochodzi, to umiejętność sprawdzenia jego jakości jest niezwykle przydatna. Uśmiechnięte pszczółki na etykietach słoików i plastry miodu wcale nie oznaczają, że w tym produkcie jest choć odrobina prawdziwego miodu. Jak zatem odróżnić prawdziwy miód od podróbki?


  1. Smak 
    Wiele zależy od smaku miodu. Smakosze miodu i pszczelarze próbując przysmaku produkowanego przez pszczoły miodu potrafią określić jego wiek oraz sposób, w jaki był przechowywany, a także substancje dodatkowe, które nie powinny w prawdziwym miodzie się znaleźć. Prawdziwy miód na samym początku jest bardzo słodki, natomiast po chwili w ustach powinno pojawić się wrażenie delikatnego pieczenia, a w gardle lekkie drapanie.  Jeśli w miodzie nie ma tego posmaku, to z pewnością mamy do czynienia ze sztucznym produktem.

czwartek, 15 października 2015

5 powodów dla których musisz odwiedzić Targi Natura Food w Łodzi + FOTORELACJA

 Bo są największe w Polsce? Między innymi! Łódzkie Expo co roku w październiku zamienia się w istny raj dla fanów zdrowego jedzenia i ekologii - Targi Natura Food & BeEco co roku przyciągają coraz więcej konsumentów, producentów i właścicieli sklepów ekologicznych! Co najlepsze, każda z tych grup przyjeżdża na Targi po coś innego, a każda wyjeżdża zadowolona :) Jak to się dzieje?
Jak było w tym roku dowiecie się ze zdjęć, a teraz łapcie kilka moich przemyśleń jako właścielki delikatesów ekologicznych.





Poznaj 5 powodów dla których musisz odwiedzić Targi Natura Food w Łodzi w 2016 roku:

niedziela, 11 października 2015

Powakacyjny Instagram Mix!

Dla tych którzy nie śledzą mnie na Instagramie - telegraficzny skrót tego co działo się u mnie od połowy wakacji aż do teraz - do jesieni :)

Obiecałam że będę pisać częściej, ale praca w Konfiturce jest na tyle wciągająca, ciekawa i absorbująca że naprawdę ciężko coś napisać... Innego niż posty na fanpage, maile, teksty wydarzeń :) Tak czy siak o blogu nie zapomniałam i wracam, wracam po raz kolejny!

 Totalny eksperyment na patelni z cukinią, wędzonym tofu, jarmużem i pomidorami.

piątek, 9 października 2015

Najlepsze dietetyczne spaghetti napoli - z makaronem sojowym!

+400% białka, +400% błonnika oraz -60% węglowodanów w stosunku do normalnego makaronu? Biorę! Taki właśnie jest makaron sojowy - z organicznej soi (więc nie ma obaw o GMO), niskokaloryczny, sycący i dietetyczny! Idealny na redukcji - a wiecie jak to jest z dziewczynami, my zawsze na redukcji... Korzystając z ostatniego rzutu pysznych, polskich, letnich pomidorów, postanowiłam zabrać się za spaghetti napoli - bo następne takie dopiero za rok.



Połączenie aromatycznego pomidorowego sosu, wegańskiego parmezan z migdałów i świeżej bazylii utworzyły na talerzu coś godnego uwiecznienia na blogu ;) Pomimo obaw dotyczących makaronu sojowego (słyszałam że jest bezsmakowy i gumowaty), całość udała się wyśmienicie. Makaron zjadany solo może nie zachwycił, ale po wymieszaniu z sosem - sprytnie udawał swój normalny, zbożowy odpowiednik.

piątek, 31 lipca 2015

Shake proteinowy - czekoladowo-waniliowy, wegański, z białkiem konopnym!

Choć na siłownię chodzę regularnie od listopada, białko zaczęłam suplementować dopiero teraz. Ze względu na mega intensywny tryb życia i masę zajęć w związku z firmą, nie jestem w stanie zadbać o dietę tak jak dawniej. Czułam że słabnie moja regeneracja, a mięśnie budują się niewystarczająco szybko. Wybór padł na białko konopne - na najwyższej jakości, najlepsze z najlepszych białko roślinne. Pełnowartościowe, łatwo wchłanialne i lekkostrawne - czego chcieć więcej? W naszym wegańskim czekoladowym koktajlu proteinowym jest niewyczuwalne i niewidoczne, a robi mnóstwo dobrego!

 Co jeszcze dobrego ma w sobie białko konopne? Nie powoduje zakwaszenia organizmu tak jak białka serwatkowe, ma mnóstwo błonnika oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jest kopalnią witamin i minerałów (magnezu, cynku, żelaza itd.). Które inne białko to potrafi? :)

czwartek, 23 lipca 2015

Wegetariański grill - co zjeść na imprezie? Pomysły i przepisy na zdrowego grilla

Lato to dla roślinożerców jednocześnie najlepszy i najgorszy czas - w końcu mamy dostęp do świeżutkich, najpyszniejszych warzyw i owoców, a jednocześnie o wiele częściej musimy tłumaczyć dlaczego nie jemy mięsa... Jedną z takich okazji jest właśnie grill party. Wszyscy przychodzą z kiełbasami, karkówką i boczkiem, a Ty? Dostajesz porcję pytań :) Między innymi o to co będziesz jeść. Więc co pysznego, zdrowego i dietetycznego można przygotować na wegetariańskiego i wegańskiego grilla?



Po pierwsze: przygotowanie psychiczne :) Na pewno usłyszysz kilka uwag i komentarzy, ale najlepiej przyjmować je z uśmiechem i luzem. W końcu to impreza i przyszłaś/łeś się zrelaksować i pobawić a nie walczyć! Jeśli towarzystwo jest już oswojone z Twoją dietą, albo wege ludków jest więcej, to możesz już spokojnie wrzucać swoje sojowe kiełbaski na ruszt ;)

Potrzebujesz trochę więcej czasu niż na wyprawę po pół kilo śląskiej do pobliskiego sklepu. Podstawą Twojego menu są warzywa, a warzywa przed zgrillowaniem potrzebują trochę uwagi. Trzeba je doprawić, a najlepiej zamarynować na jakiś czas, tak by smak dotarł wgłąb warzyw czy tofu. Zaopatrz się też w tacki do grillowania i folię aluminiową, przydadzą się by Twoje menu nie wylądowało w rozżarzonym węglu!

wtorek, 14 lipca 2015

5 szybkich sposobów na przemycenie zieleniny do diety

Wszyscy naokoło mówią że to co zielone, jest najzdrowsze. Ale co zrobić gdy serce nie bije szybciej na widok jarmużu, a pęczek szpinaku to ostatnie co mielibyśmy ochotę zjeść? Naprawdę ciężko zapałać miłością do zielonolistnych - szybko się psują w lodówce, trzeba je myć i suszyć przed zjedzeniem... Istnieje jednak parę trików, które pomogą Ci bezboleśnie przemycić zieleninę na talerz. Poznaj je poniżej!

omnomnom


Wszystko co zielone w naszej diecie:
  • oczyszcza
  • odżywia
  • odchudza
Zielenina działa mocno przeciwzapalnie (dobra na stawy!) i odmładzająco, drogie Panie! Zieleninka przyspiesza też spalanie tłuszczu. Dlatego ja staram się zjeść co najmniej dwie porcje zielonego dziennie, a im więcej, tym lepiej. Jak to robię?